pine monuntain marin rower nowy 27 plus model1

Marin to firma zza wielkiej wody, która produkuje rowery od 1986 roku. Jak łatwo więc obliczyć obchodzi ona obecnie 30 rocznicę powstania. Aby ten fakt uczcić firma Marin wypuściła na rynek Pine Mountain - średniokołowego sztywniaka hulającego na kołach w rozmiarze 27+.

Pine Mountain wcale nie jest nowym modelem, ponieważ swoją premierę miał już w 1991 roku, kiedy to toczył się po bezdrożach na kołach 26 calowych, potem na fali rosnącej popularności twentyninerów obdarzono go kołami 29er. Teraz ta amerykańska manufaktura postanowiła zainwestować w rozwijającą się platformę 27.5/650b. Tak więc prędzej czy później należało się spodziewać że firma wskrzesi tego klasyka w tej właśnie kategorii.  Pine Mountain zbudowano z myślą o zwolennikach agresywnej jazdy po górskich szlakach. To co przykuwa uwagę w tej konstrukcji to stalowa rama pełna prostoty i elegancji. Klasyczny design który cieszy oko i pozwala wyróżnić się na tle aluminiowych i karbonowych efekciarskich ram. Pine Mountain wydano w dwu wersjach różniących się komponentami jak i zastosowaniem rożnych rodzai szlachetnej stali w budowie ramy.
Pine Mountain 1

pine monuntain marin rower nowy 27 plus model1

marine rower 27 pine mountain 1
Model ten oparto na ramie z podwójnie cieniowanych rurek CrMo, oraz sztywnym widelcu z tej samej stali. Rama ma stożkową główkę oraz obsługuje mocowanie tylnego koła 148x12mm, a miejsca w niej tyle że śmiało pomieści laczka w rozmiarze 2.9”. Układ napędowy to standard 1x10 obsługiwany przez przerzutkę Sram X7 oraz kasetę Sunrace 10-Speed 11-42T. Rower toczy się na kołach Maddux DD40 27.5+ obutych w gumy Schwalbe Nobby Nic, 27.5x2.9” a zatrzymują go hamulce Shimano BR-M445. Cena £750.

GEOMETRIA ROWERU

geometria roweru marin pine mountain

 

 


Pine Mountain 2

 

marin pine mountain 2 rower kola 27 5

pine marine 27 5 rower 650b opis opinie
Ten model zbudowano z najwyższej jakości stali rur Columbus i obdarzono amortyzatorem Fox Float 34 27.5+ oraz opuszczaną sztycą KS LEV Integra. Za napęd odpowiadają komponenty Shimano Deore XT 1x11-Speed. Koła zbudowano z obręczy WTB Scraper o szer. wew 45mm, piastach Formula a całość toczy sie na gumach WTB Trail Blazer 27.5x2.8". Hamowanie powierzono spowalniaczom Shimano SLX. Cena £2200.

 

Tadeusz Pietrzak